tisdag 17 augusti 2010

Vilse i skogen?

Nu ska jag ta jägarexamen och börja jaga med maken. (Om vi inte lyckas göra det till en tävling om vem som går mest med hundarna eller något och blir ovänner). Han är uppvuxen i skogen där han jagar och det är han (hans familj) och hans vänner som äger skogarna runt omkring området. Alla medlemmar i jaktlaget är uppvuxna i området och har vistats där hela sitt liv. De vet vad myrarna heter och vilka krökar som leder vart. För mig ser alla träda i princip likadana ut.

MEN jag börjar så sakteliga lära mig. Jag kan inte de officiella namnen men jag har döpt dem själv för att hitta. Det är jakttornet där vid stora myrstacken som skräms, tornet där huggormen låg förut, det finns även ett torn som ligger vid stubben som ser ut som en brunbjörn. Min man förstår ungefär vart jag är eftersom det är han som varit med då jag upplevt allt som lett till namngivningen men hur ska det gå när jag börjar jaga? Jag ska ju gå med hund annars har ju alla pass ett nummer.

"Ja hallå, var är du, kom?" "Jag är mellan tornet vid stora farliga myrstacken och huggorms stället, kom"
"Ja hallå, jag har funderat och jag är nog en aningens vilse, kom" Trodde det var huggormsstället men det var där kaffekannan som rostat hänger i trädet stället, kom"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar