tisdag 17 augusti 2010

paddla kanot

kan vara ett äventyr. Idag var i princip första gången jag såg en kanot och dessutom skulle jag paddla den nerför en...ja vad kallas det. Ström, bäck, fors? Ja det var ingen fors i alla fall, ett lagom lugnt vattendrag med väldigt grunt vatten.

Botten skrapade i titt som tätt eftersom vattnet stod så lågt, stockar stack upp och stora stenar lurade på en under vattenytan. Vi var två i varje kanot, olika stora och olika starka så mycket svängande hit och dit blev det. Men fram till slutmålet kom vi, den som körde på grund flest gånger var nog chefen (rektorn) och endast 2 av 27 plumsade. Dagen avslutades med tipsrunda och sedan en god middag. En bra start på läsåret och jag är nu inte bara jaktbiten utan även kanotbiten, det var riktigt riktigt kul.

Undra vad som ska bita mig härnäst? Spännande att bo i norrland :P

 

3 kommentarer:

  1. Jaha,du har gjort det igen. Skaffat ny blogg.
    Ännu en till listan alltså.
    Jag har också en blogg här iofs. Har haft i två år nu. Men skriver inte så ofta på den. Bara när andan faller på.

    Förstod att du skulle gilla att paddla. Låter jättekul!
    Kram =)

    SvaraRadera
  2. Ja just det, jag skulle väl kanske skrivit att det var jag som kommenterade. Ifall du inte kopplade att det var morsan.

    SvaraRadera
  3. jo då det kopplade jag eftersom det var samma nic haha, fin bild förresten

    SvaraRadera