onsdag 18 augusti 2010

Vart gick jag nu då?

Mycket som snurrar i huvudet nu med nytt jobb och allt. Jag är hela tiden på väg någonstans eftersom jag tillhör både fritids och klass och fungerar som både lärare på dagtid och fritidspedagog på em.

"Det är lugnt, jag fixar det" hör jag hur det slinker ur mig och sedan ger jag mig iväg för att leta rätt på rätt person eller sak. På vägen fastnar jag alltid med någon annan person eller objekt och sedan glömmer jag vad jag gjorde och hur jag hamnade just där. Funderar en stund, rycker på axlarna och promenerar vidare, kommer på det och skyndar mig att uträtta ordinarie ärende och gå tillbaka till kollegorna som väntar.

Nu ska jag vimsa upp till duschen, komma ihåg att rasta hundarna och att ta av mig linserna. Det glömmer jag titt som tätt och kommer på det när jag vaknar till på natten och inte får upp ögonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar