lördag 28 augusti 2010

Fördelen med att vara anställd

Är helt klart att vara ledig. Jag har så fruktansvärt dåligt samvete för att jag jobbar så mycket. Det känns som jag försummar mina barn, hundar och min man. Mitt hem med för den delen, ja just det min hälsa också då jag är för trött för att träna.

Men när jag väl är ledig nuter jag så otroligt mycket av att leka med Fanny, gå en sväng med Troja eller kasta lite boll. Ligga i sängen och dra mig i min makes armar eller att dra runt lite på damsugaren i huset.

Tänk vad lite som krävs för att man ska uppskatta det man har :D

3 kommentarer:

  1. Sv: Ja men precis, det blir ju liksom mer "uppdelat" automatiskt då, eftersom firandet blir antingen med mamma eller pappa. Och att man har sina saker på olika håll när man bor på 2 ställen. Isac bor ju bara hos mig, så det är liksom inte så mkt "uppdelning" för honom. Men notera att jag inte menade något negativt med det! :) Barn behöver inte ha det sämre för det såklart. Det kommer förmodligen bli så för oss också när någon av oss (eller båda) träffar ny partner. Men jag tycker det känns bra att vi kan ha det som vi har det så länge det går i alla fall :) Men Viktor har ju också den bästa extramamman och hemmet i världen. puss & kram älskade kusin <3

    SvaraRadera
  2. Förresten tycker jag det är så omoget när vuxna inte vill träffa andra vuxna pga såna anledningar. Det ska ju vara barnet som kommer först och kärleken till barnet borde göra att man kan se förbi såna fåniga "vuxna" anledningar tycker jag. Man kan ju bara föreställa sig när vi får barnbarn.....jag skulle aldrig låta bli att vara med på mitt barnbarns kalas, bara för att en "ny familj" finns med. Never :)

    SvaraRadera
  3. nä visst är vuxna värre än barn ibland haha. Löv u

    SvaraRadera