onsdag 10 november 2010

Stockholmaren kommer fram

Jag är en riktig argbigga när jag kör bil men med all rätt!

Folk inte kan köra bil eller bete sig i trafiken. Jag blir så jä-a förbannad och irriterad på alla förban-e fotgängare som kliver rätt ut i vägen utan att ens titta upp från mobilen, skorna eller vad de nu sysslar med/ tittar på. Nu är det dessutom kolmörkt både på morgonen och på kvällen så de syns inte förrän de vänder nunan åt sidan så man ser ett par tänder. Tänk hemska tanke om en tandlös eller en med gula tänder knatar ut, då lär man väl köra på dem.

Sen när polisen förhör en är allt man kan kläcka ur sig "Han skulle ha borstat tänderna bättre och druckit mindre kaffe" och rycka på axlarna.

Nej, skaffa reflex, lär er att stanna till och titta upp och sen gå fort som f-n. För nästan lika illa är de med folk (läs pensionärer) som stannar mitt i vägen på övergångsstället och stirrar upp på en en lång stund. ja jag står uppenbarligen stilla så gå nu innan jag ändrar mig!!!

Trafikanter är nästan lika illa som fotgängare men de kan jag bli irri på en annan gång.

Nu ska jag ut i mörkret med både reflex och vidöppen mun så tänderna syns. Halv vita är de till och med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar