fredag 13 maj 2011

Tredje ketos dagen

Är snart avklarad. Är jättehungrig runt 14-15 tiden när eleverna äter mellis. Dricker mycket vatten och tycker det går ganska bra. Klart man blir sugen på arbetsfikat men är också en sporre att hålla sig.
Däremot kan jag bli väldigt sugen på en macka eller ett glas juice.

Det är ju min stora last och min tjockis fälla, mackor. Alla har vi något som man har svårt att hålla sig ifrån. Sven är en godisråtta och jordnötter gillar han. Fanny är ett kakmonster och Viktor ett kanelbullemonster :P


Idag har vi ätit köttfärsbiffar fyllda med lite fetaost och till det trattkantarell sås. Tur man har mycket älgkött i frysen, och svamp :)

3 kommentarer:

  1. Härligt att det går så bra gumman! :)
    Men äter du inte mellis själv då? Jag brukar ta en kesella light (innehåller bara 3-4 kolhydrater per 100 gram). Eller om jag redan fått i mig den mängd kolhydrater jag ska ha, så käkar jag kalkon/skinka (alltså vanlig som man har som pålägg på mackor), jättegoda att rulla ihop och äta som de är :) Man blir ju inte jättemätt om man är hungrig, men man klarar sig i alla fall, och det är ju bara protein, 0 kolisar. Brukar äta det på kvällen med när jag blir småhungrig :D Jag är som du i alla fall, för jag saknar alltid bröd och mackor när jag kör med keto! Alltså inget godis eller så, bara brööööd :D
    Kramisar!!

    SvaraRadera
  2. Nu när ab bloggen ska läggas ner har jag flyttat till min gamla blogg här.
    Förstår ju att du ABSOLUT inte kan vara utan mina FANTASTISKA små blogginlägg. Hahaha.
    Kramen!

    SvaraRadera
  3. ja en god macka :) upptäckte att det e lika mkt i kesella light å vanlig icke smaksatt kesella :P skiljer åp fettmängden dock

    Klart mamma haha

    SvaraRadera