tisdag 28 september 2010

Så mycket kostade det

Idag kom fotona från bröllopet.

Eftersom min man är i Finland på konferens har jag storstädat på de flesta ytor och i de flesta lådor. Jag har hittat alla kvitton och budgeten för bröllopet. Det blev inte så fasligt dyrt men då hade vi inget live band och ingen proffsfotograf.

Brudklänning  2800
Övriga saker till bruden 800
Kläder till maken  300
Ringar 3000
Mat 3000
Alkohol 3000
Barnens kläder+skor 500
Blommor 700
Serverings personal 1000
Dekorationer 300
Inbjudningskort 300
Summa: 15 700
Jag har säkert missat något från inhandling av mat men absolut inte mer än 16 000.

Jag gjorde bröllopstårtorna och all mat (förrätt+italiensk buffé) själv. Programmen designade jag i vår dator (tog mycket onödig tid men var otroligt roligt) och tryckte sedan upp på hans jobb. Smink och hår hade jag en väninna som gjorde. Familjemedlem och systemkameran stod för fotograferingsbiten.

Vi hade förberett femkamp som pågick medan vi var och fotade oss och tillbehör till grenarna hade vi redan hemma.

Det var helt utan tvekan den bästa dagen i mitt liv och jag önskar man kunde återuppleva den men det är ju det som är charmen med det. Att det bara sker en gång i livet, förhoppningsvis :)



3 kommentarer:

  1. Tack! =) Japp det är jag som tagit dom =)
    Hoppas du hittade lite av vad du sökte inne hos mig! =)
    Finns ju lite att titta bakåt på, har ju bloggat några år :D

    SvaraRadera
  2. Hej min fina kusin!
    Jag vet inte om jag sa det till dig, men jag var så himla imponerad av att du fixade allt det där själv! Jag skulle inte klarat det! Du är så jäkla BRA :) Och det var sååå roligt att få vara med på ert fina bröllop! Om jag gifter mig någon gång ska jag anlita dig hehe :P
    Apropå våra barn; ja de är verkligen underbara! Vackra och smarta :) Undrar om de tar efter sina mammor? :P
    Isac ville inte heller svara på allt, ibland har dom ju ingen lust helt enkelt :D Men däremot petade han på hennes tuttar och använde också ordet "tuttar" *pinsamt* haha...tur att dom är vana vid det mesta (kanske inte nån som pratar om deras tuttar då..) X-D
    *kramar*

    SvaraRadera
  3. AKP: jo man ligger lite i lä haha

    Mira: Självklart e de lika oss haha. Nä haha är det sant, vad lär du honom hihi.

    SvaraRadera